HTML

Pedálfordulat

Élményeim, szubjektív és szélsőséges véleményeim kerékpározásról és minden azzal kapcsolatos dologról.

Friss topikok

  • Keelhaul: A kerekagyról találtam rá a blogodra. Én úgy tudom, hogy lehet, sőt sprinterek szoktak is ilyen u... (2013.07.31. 02:52) Intervall
  • Gabriel_mtb: @Maurice74: Miért kellene az autósokat utálnom? Akkor néha utálnom kellene magamat is. Viszont br... (2011.04.15. 21:45) Miért utálom Szentendrét

Linkblog

2011.03.23. 22:57 Gabriel_mtb

Módosító javaslataim

 A legtöbb bringás oldalra felkerült a hír, miszerint a vidékfejlesztési miniszter a négy nagy hazai kerékpáros szervezettel egyeztetett a következő témákban:

1. Kerékpározásra és környezettudatosságra nevelő iskolai oktatási program indítása
2. Kerékpáros turisztikai kampányok indítása
3. Kerékpáros közlekedést népszerűsítő lakossági kampányok szervezése
4. Településfejlesztés a kerékpáros közlekedés népszerűsítésével
5. Kerékpározást segítő jogszabályi környezet megteremtése

Az első kettő pont engem több okból nem érint. Kampányokra és bicikliutakra pedig úgysem lesz pénz. Ezeket már át is ugrottam. Az utolsó pont viszont érdekes, mert többek közt az erdei kerékpározás, tehát a montizás jogi feltételeinek fejlesztéséről szól. Én a feltételeket egyszerűsíteni és nem fejleszteni szeretném... A 90-es éve közepén rendeztek már VK futamot Csillebércen és az első maratonoknak már több mint egy évtizedes a történetük. Tehát van múltja Magyarországon a hegyikerékpározásnak. Mégis nehezen tudom elképzeli, hogy 10 éves kutatásra támaszkodva hoznák meg a kerékpárosok erdei mozgását korlátozó döntéseket.
 
Ami talán még ennél is érdekesebb, hogy miről nem fognak beszélni az illetékesek. Két KRESZ-szel kapcsolatos témát is hiányolok. Nemrég végre változott a kerékpáros szervezetek hozzáállása a városi biciklizéshez. Tíz éven át azt szajkózták, hogy több bringaút kell. (Mindig is elleneztem.) Viszont még mindig kötelező a kijelölt biciklis sávot vagy útat használni a párhuzamos autóút helyett. (Van egy kis kivételt jelentő engedmény a KRESZ-ben, de nem ezzel akarok foglalkozni.) A javaslatom nagyon egyszerű. Jogosítvánnyal rendelkező bringásoknak ne legyen kötelező! Aki fél az autók között, az úgysem megy oda. A felnőtt bringások többsége pedig rendelkezik jogosítvánnyal. Ha szabálytalankodik, kapja el a rendőr és ugyanúgy kapja meg a pontjait, mintha autóval követte volna el. (Biciklizéshez sosem viszem magammal a papírjaimat, de nem is szabálytalankodok.) Jogosítvánnyal a 40 km/órás limitet sem kellene betartani. A természet úgyis szelektál. (A gyerekeknek nincs reális félelemérzetük és a mozgáskoordinációjuk sem tökéletes még, ezért rájuk érvényes maradna ez a korlátozás.)
 
A másik régi ötletem, hogy a boly egy járműnek, járműszerelvénynek minősüljön. Egy 20 fős csapatban az első nem tudja megmondani, hogy átfér-e a teljes banda a lámpánál zöldben. A boly közepén veszélyes hirtelen fékezni a követési távolság miatt. Egy bolyban nem is lehet a KRESZ-ben definiált követési távolságot tartani. Az pedig az autósoknak is érdeke, hogy pl. 20 bringás ne 120, hanem csak 40 méteren kígyózzon. A gyakorlatban természetesen most is 40 méter hosszú egy ilyen sor.
 

komment

Címkék: kresz bicikliút boly autóút


A bejegyzés trackback címe:

https://pedalfordulat.blog.hu/api/trackback/id/tr542766672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.