HTML

Pedálfordulat

Élményeim, szubjektív és szélsőséges véleményeim kerékpározásról és minden azzal kapcsolatos dologról.

Friss topikok

  • Keelhaul: A kerekagyról találtam rá a blogodra. Én úgy tudom, hogy lehet, sőt sprinterek szoktak is ilyen u... (2013.07.31. 02:52) Intervall
  • Gabriel_mtb: @Maurice74: Miért kellene az autósokat utálnom? Akkor néha utálnom kellene magamat is. Viszont br... (2011.04.15. 21:45) Miért utálom Szentendrét

Linkblog

2011.10.03. 19:16 Gabriel_mtb

Design: Habverő

Nemrég Faceboook-on rám írt egy régi bringás barátom. Évek óta nem találkoztunk, aminek többek közt az az egyik oka, hogy elfelejtett biciklizni. De szokta olvasni a mostanában ritkán frissülő blogomat. Azt írta, hogy tetszik neki, csak kissé világfájdalmas. Rögtön megígértem, hogy valami vidám dologgal fogom folytatni. Talán ezért nem írtam egy ideig. Hiába volt nagy élmény az Underworld Kupa, meg kellett volna említenem a bánya pocsék bevilágítását. Mindig akad valami apróság, amit kritizálnom kell. De abba már én sem tudok bele kötni, ha valaki csak úgy ad nekem egy Egg Beater pedált.

Nem mai találmány a Habverő, de akinek több bringája és több SPD-s cipője van, annak nem könnyű rendszert váltania. Közel 10 éve nem tudtam rávenni magam, hogy kipróbáljam ezt a szemtelenül egyszerű patent pedált.

 

Az Egg Beater szépségét a végtelen egyszerűsége adja. Első pillantásra az ember szeme a dokkoló mechanizmus apró mozgó alkatrészeit és a rugóerő állítására szolgáló csavart keresi. Hiába, mert gyakorlatilag a fél pedál mozog, a rugóerőt pedig nem lehet állítani. Ugyanis semmi szükség sincs rá. Pillanatok alatt megérthető a működése. Olyannyira, hogy két perc után elhangzik a „Miért nem ér találtam ki?!” költői kérdés.

Az egyszerűségéből következik, hogy a mérleg is szereti (174 – 278 gramm) és a sár sem tud megkapaszkodni benne. Lenyűgöző, hogy a tervezőket nem kötötte az a kép, hogy egy pedálnak két oldala van. Igaz, később ráerőszakoltak egy keretet, így nem mindegyik Egg Beater rendszerű pedál 4 oldalas, de ezek új nevet is kaptak.

 


komment

Címkék: könnyű sár pedál sdp egg pedal beater sártűrő


A bejegyzés trackback címe:

https://pedalfordulat.blog.hu/api/trackback/id/tr933276018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása