HTML

Pedálfordulat

Élményeim, szubjektív és szélsőséges véleményeim kerékpározásról és minden azzal kapcsolatos dologról.

Friss topikok

  • Keelhaul: A kerekagyról találtam rá a blogodra. Én úgy tudom, hogy lehet, sőt sprinterek szoktak is ilyen u... (2013.07.31. 02:52) Intervall
  • Gabriel_mtb: @Maurice74: Miért kellene az autósokat utálnom? Akkor néha utálnom kellene magamat is. Viszont br... (2011.04.15. 21:45) Miért utálom Szentendrét

Linkblog

2011.10.21. 20:32 Gabriel_mtb

Fiatalságom titkai

Az elmúlt másfél évben többen is a valós koromnál évekkel fiatalabbnak néztek. Igazából az elmúlt másfél évtizedet kellett volna írnom, de a közelmúltban vágták ezt sokan a fejemhez. A Tour de France közvetítések alatt gyakran elhangzik, hogy a kerékpár nem szépségápolási szer. Tény, hogy a bringás korszakom előtt szebben festettek a röntgen képeim és a traumatológián tett látogatásaim sem múltak el nyomtalanul. Mégis úgy gondolom, hogy a bringázás lassítja az időt.

Ha szigorúan tudományos oldalról közelítjük a kérdést, akkor a hegyi bringázás öregít. Minél magasabbra megyünk, annál gyengébb a gravitáció, s így az idő is gyorsabban pörög. Viszont ez csak elhanyagolható mértékben gyorsítja az öregedést.

Fiatalon - tehát úgy 25 év alatt – ösztönösen nyitott az ember minden újra. A 25. szülinapom környékén vettem az első levegős telómat. Akkoriban ez ritkaságnak számított. Egy olyan ismeretlen technológia volt, amitől illett egy kicsit tartani. Faggattam is minden ismerősömet, de már a kérdések feltevése előtt rég’ eldöntöttem, hogy ilyet fogok venni.

Néhány évvel később jelentek meg a dual control fékváltókarok. Éveken át nem tudtam megbarátkozni még a gondolattal sem, hogy lecseréljek egy megszokott és bevált megoldást. Aztán rádöbbentem, hogy csak kiállításon nyomkodtam. Nincs is tapasztatom az újjal, a tesztekben pedig dicsérni szokták. Elutasítottam valamit, mert amit megszoktam, az nekem jó volt. Ez vénemberes gondolkodás. A következő bringámra dual control fékváltókarok kerültek. Csak azért is!

Ez volt az első, tudatosan a begyepesedés elleni alkatrészvásárlásom. Ehhez a felismeréshez és hasonló döntések meghozatalához nem kell kerékpározni. De szerencsére a mountainbike-ok fejlődése töretlen, így aki aktívan teker, annak néhány évente döntenie kell. Vagy megpróbál az elhasznált alkatrészei helyére ugyanolyat szerezni, vagy kipróbál valami újat. A döntéseit elemezve pedig megállapíthatja, hogy megmaradt-e fiatalnak. Az öregedés jeleit észlelve lehet egy bátrabb döntéssel visszalépni néhány évet az időben.

Fiatalít minden olyan döntés, mikor a megszokást nem fogadom el a döntésemet befolyásoló érvnek. Vagy ha bármilyen megszokás ill. társadalmi elvárás helyett merek gondolkodni, és merek a saját elvárásaimnak megfelelő döntést hozni.


komment


A bejegyzés trackback címe:

https://pedalfordulat.blog.hu/api/trackback/id/tr573320786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása