HTML

Pedálfordulat

Élményeim, szubjektív és szélsőséges véleményeim kerékpározásról és minden azzal kapcsolatos dologról.

Friss topikok

  • Keelhaul: A kerekagyról találtam rá a blogodra. Én úgy tudom, hogy lehet, sőt sprinterek szoktak is ilyen u... (2013.07.31. 02:52) Intervall
  • Gabriel_mtb: @Maurice74: Miért kellene az autósokat utálnom? Akkor néha utálnom kellene magamat is. Viszont br... (2011.04.15. 21:45) Miért utálom Szentendrét

Linkblog

2012.05.03. 20:57 Gabriel_mtb

Nem az én pónim

Hónapok, sőt évek óta hever előttem a téma. Néha szinte kikerülhetetlenül. De nem tudtam rászánni magam, hogy utána nézzek az erre vonatkozó szabályoknak. Szeretek jogosan és az igazam biztos tudatában felháborodni. 

Mégis többször gondoltam úgy, hogy kivételt teszek és nem ásom bele magam a KRESZ-be, hanem a józan észre hagyatkozom.

Nem tudom, hogy milyen állatnak szabad a bringaúton közlekednie. De feltételezem, hogy semmilyennek sem. Nem hiszem, hogy fel lenne sorolva mind a 6,5 millió szárazföldi faj. Főleg, hogy ennek még csak 10%-a ismert a tudomány előtt. A rovarokat nem érdemes megemlíteni, hiszen ritkán látni pl. pókot sétáltató embert. Az Árpád-híd északi oldalán egy elefánt viszont akkor is zavarna, ha kimaradt volna a részletes felsorolásból.

Márpedig kérődző állatok szoktak vonulni a híd kerékpárútként funkcionáló oldalán és nyomot hagynak maguk után. Éppen egy ilyen nyomot kerültem, miközben a Pestre tartó külső sávot nagy erőkkel tisztították. A bicikliútról 1-2 naponta lenne mit lemosni, de azt az esőre és a szélre bízzák.

Pár napja éjfél előtt mentem át villamossal a hídon és akkor láttam, hogy egy póni és egy másik ló bringának képzelte magát. Amennyire ki tudtam venni a sötétben, a ló sem volt olyan termetű, amilyet a rendőrök szoktam megülni. Elkönyveltem magamban, hogy megtudtam a nagy titkot: A Margit-szigeti lovak közlekednek a bicikliseknek fenntartott helyen, s nem a rendőrök.

Csak azt nem értem, hogy akkor miért van rendszeresen összeszarva a híd budai és pesti oldala is. Azt sem értem, hogy ha a kutyák után fel kell szedni, akkor jóval nagyobb mennyiséget produkáló lovak miért hagyhatják ott a nyomukat. Nem fogadom el, hogy a ló növényevő. Akkor sem szívesen hajtok át az „output”-ján.

Annak viszont örülök, hogy nem elefántok járnak a hídon.

 


komment

Címkék: szar út bringa bicikli my póni árpád híd margit sziget lószar litte pony lócitrom


A bejegyzés trackback címe:

https://pedalfordulat.blog.hu/api/trackback/id/tr464487173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása